Jak założyć Profil Zaufany na stronie swojego banku

szymon

Profil Zaufany – pomocne narzędzie, które możesz uruchomić na stronie swojego banku. W jaki sposób to zrobić?

Profil Zaufany (eGO) to w stu procentach bezpłatne rozwiązanie, które pozwala na załatwianie spraw urzędowych przez internet. Z jego pomocą możesz m.in.:

  • składać urzędowe podania,
  • składać wnioski i skargi, np. wniosek o dowód osobisty, zgłosisz urodzenie dziecka, itd.
  • uzyskać dokumenty, np. odpisy aktów czy zaświadczenie o niekaralności,
  • rozliczyć podatki,
  • założyć, zawiesić lub wznowić działalność gospodarczą,
  • wysyłać i sprawdzać dokumenty.

Wszystko przez internet, bez konieczności urządzania wycieczek do urzędów i stania w długich kolejkach.

Jak założyć Profil Zaufany przez bankowość elektroniczną?

Z początku – by założyć Profil Zaufany – trzeba było skorzystać z ePUAP-u, czyli Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej. Obecnie można to zrobić również poprzez swoją bankowość internetową. W jaki sposób? To bardzo proste!

  1. Wejdź na stronę pz.gov.pl
  2. Zjedź na dół strony i wciśnij „online” przy zdaniu „Załóż Profil Zaufany i potwierdź”.
  3. Na Twoim ekranie powinny pojawić sie loga banków. Obecnie – jest to stan na listopad 2018 roku – profil zaufany można założyć za pomocą bankowości internetowej banków: PKO BP, Inteligo, Santander, Pekao SA, mBank, ING, Millennium Bank, Alior Bank i przez platformę Envelo.
  4. Następnie musisz w formularzu bankowym podać lub potwierdzić kilka informacji na swój temat, które pozwolą Cię zidentyfikować.
  5. Operację potwierdzasz bankowym kodem autoryzacyjnym.

I już!